Followers

fredag 2 augusti 2013

Uppdatering + svar på kommentarer

Så, ville bara säga några ord.. Jag har fullt upp här borta! Eller ja, semester i alla fall. Läser mycket böcker och åker på utflykter. Idag var det en dag i Kalamata, besökt massor av affärer och gått på en marknad. Jag hittade däremot inte ett smack! Var ute efter ett par höga jeans, men det finns absolut inte här. Modet är rätt så annorlunda här på den grekiska landsbygden, även i den lite större staden Kalamata, än vad man är van vid hemma i Sverige. Så det blir nog till att köpa kläder och sånt där istället.

Här är.. varmt. Men det fattade ni nog redan. Runt 35 grader på dagen och typ fem, sex grader kallare på natten. I förrgår köpte vi 17 kilo tomater av en gubbe här i byn (Vasilitsi) och jag har skurit upp runt 6 kg och lagt på tork i solen. Får jag med mig massor av soltorkade tomater hem, så gott!

Snodde en bild av mamma. Här ser ni tomaterna.. vi fick också de delikata "russinvindruvorna", fikon, melon, paprika och någon sorts böna...
Nu över till lite kommentarer! Eftersom jag inte skrivit på ett tag så har inte heller kommentarerna varit många.. men jag uppskattar varje litet ord jag får :)

Sophia sa:
Åhh vad underbart med en utlandssemester! Själv har jag aldrig varit utomlands och skulle jätte gärna vilja åka bort från Sverige någon gång :) Få upptäcka världen ^^ Ha en fortsatt fin semester! Kraam <3 på 34 grader, sol

Svar: Åh, se till att ta dig utomlands någongång! Det är värt SÅ mycket att få se lite andra ställen än bara Sverige. Man får liksom ett helt annat perspektiv på saker och ting och även om man har semester blir det också mycket lärorikt. Tack så mycket och jag hoppas att du har en bra semester i Sverige också! Kram!! <3

Anonym sa:
En text jag tycker om: http://livskick.nu/angest-2013/ Kram! på 34 grader, sol

Svar: Den var helt klart läsvärd! Tack för tipset :)

vonskareng sa:
hahah köpte hem "mjuk pepparkaka" (sånt man bara blandar med smör och skjutsar in i ugnen) - är så sugen på lussebullar, pepparkakor, risgrynsgröt... du anar inte :> tänkte att suget kanske kan stillas LITE med "fusk-julbak", aldrig testat förut.. får se om den blir hyfsat god åtminstone ;) ska köpa hem pepparkakor också... gah julen <3 längtar!!! JA!!! på 34 grader, sol

Svar: Hahah gud, jag förstår dig så väl! Dämpade den mjuka pepparkakan något? Jag har liksom försökt det där.. inte bakat direkt, men julmat i olika former, för att dämpa jul-suget. Kommit fram till att det inte riktigt går- för att det ska bli jul på riktigt så måste det nästan vara kallt, mörkt och snö ute! I alla fall för min del. Man ska klä sig i varma, mysiga kläder och sitta inomhus och kurra med en kopp te... sen ska det vara julfint ute i affärer och så också. Riktig jul följer liksom med överallt, var man än går! Men kör på risgrynsgröt, saffran och pepparkakor! Det är ju så sjukt gott, även om inte allt julsug kanske försvinner ;) Jul är bara bäst. Längtar efter snö här i varma Grekland.. Ha det underbart, ät lite sushi från mig <3


1 kommentar:

  1. Hur mår du riktigt nu? med tanke på ätstörningen alltså :)

    SvaraRadera